Albums

1. Op bezoek bij George en Belinda
  2. wel wat eng....

Giant Trees

In de omgeving van Pemberton groeien enorme Karri's. Sommigen daarvan zijn 58 tot 62 m. hoog. Ze worden als uitkijkpost gebruikt om bosbranden te spotten. Een gebouwde toren zou niet hoger gemaakt kunnen worden dan deze bomen.

2 foto’s

3. The Opera House

Sydney, The Opera House

een bezoek aan het Opera House; schitterende architectuur.

4. Met z'n vieren uit eten

Fremantle

Het mooie oude stadje waaruit het huidige Perth is ontstaan. Het was de plek aan de kust waar de eerste en latere 'settlers' /emigranten arriveerden. We hebben er gelogeerd bij Lynn en Martin, hebben er het Maritiem museum bezocht en geslenterd…

5. Swamp

Queensland

We komen aan in Cairns wat een heerlijke stad om te zijn, precies de tropische temperatuur die ik zo zalig vind. In Queensland gaan we naar Daintree en Cape Tribulation en we bezoeken de Atherton Tablelands, met als hoogtepunt Granite Gorge. Ook het…

5 foto’s

6. Ons verblijf in Sydney

Sydney

We verblijven een week in Sydney: in Pensione Hotel aan George Street, hartje stad!

13 foto’s

7. Richting Walpole

Onderweg

vele wegen hebben we gezien, smal, breder, eindeloos; vaak reden we er als enigen, genietend van het mooie, vaak uitgestrekte landschap of de eucalyptusbossen.

15 foto’s

8. Diepe inhammen

Great Ocean Road

Het is een schitterende kustweg, hij is aangelegd na WO 1, als werkverschavingsproject voor de teruggekeerde soldaten en als eerbetoon aan de omgekomen soldaten. Later werd het ook een werkverschaffingsproject voor de werklozen tijdens de depressie van…

7 foto’s

9. Wait-a-while

Daintree Forest

Bij het plaatsje Mossman begint de Daintree Forest. Ook in de omgeving van Mossman zien we prachtige dingen; oa. het plaatsje Port Douglas. We verblijven er in een schitterende B&B en maken er een fantastische wandeling door Mossman Gorge onder leiding…

10. Cassowary-country

Cape Tribulation

Cape Trib. is zo'n beetje het verste noordelijke punt in Queensland waar je met de auto kunt komen. Het kenmerkt zich vooral door regenwoud dat tot aan het strand komt. De stranden zijn schitterend, de zee is blauw en toch zwemt niemand erin; gevaar…

13 foto’s

11. Enorme flatgebouwen

Hong Kong

We vliegen van Perth naar huis, maar maken een tussenstop in Hong Kong. Een stad die opvalt door zijn enome torenflats; de ene al groter dan de ander...

12. Jan aan de bbq

Trip Kakadu Ntional Park

Met Intrepid hebben we een 4-daagse reis in beide National Parks gemaakt. Nath was onze jonge reisleider. We overnachten in tenten met wanden van horgaas, daardoor zagen we 's ochtends bij zonsopkomst veel 'wildlife' om ons heen en was…

17 foto’s

13. Rode eucalyptusbloem

Flora

Wat hebben we een mooie wilde bloemen, struiken en bomen gezien. In de bermen stonden de meest fantastische bloemetjes. En met nauwelijks verkeer op de wegen konden we makkelijk stoppen om even zo'n bloempje of boom te fotograferen! Thuis zullen…

15 foto’s

14. Moeder met jong

Great Otway National Park

Is een klein National Park, ik had gelezen dat er midden in het park een camping was. Dat is niet zo vaak in National Parks. Het bleek een hele leuke verrassing! Bimbi Park is een eenvoudige camping, maar met mooie, duurzame en verantwoorde faciliteiten.…

15. Wandelend duin

Ten noorden van Perth

Zijn weinig 'bezienswaardigheden' dichtbij; er is bijvoorbeeld de beroemde 'wave'-rock, maar om daar te komen moet je eerst 5 uur! rijden, en er is 'Monkey Mia' waar je dolfijnen kunt aaien, maar ook dat is een flinke tocht…

16. Gallah's

Vogels

Wat een kleurige vogels in Australië; maar het leukste waren nog de geluiden die varieerden van geklok, gelach! tot aan krijsen. We zagen Rosella's, parakeets, Kookaburra's, horden cockatoo's (meestal wit met gele kuif, maar ook wel een…

17. Bezoek Deborah Goldmine

Bendigo

Bendigo is een mijnwerkerstad. Er bevindt zich een van de grootste goudmijnen ter wereld. Pas begin 1900 werd er goud gevonden. Daarna is het mijnen in sneltreinvaart gegaan en heeft de stad zich heel welvarend ontwikkeld. Wij bezoeken er de goudmijn…

9 foto’s

18. Hoge bomen

Tingle Trees, Walpole, WA

In de bossen rondom Walpole staan eeuwenoude bomen; geschat wordt dat deze bomen wel 400 - 600 jaar oud zijn. Deze gigantische Tingle Trees behoren tot de grootste en langste bomen ter wereld. De bomen groeien tot 60 -70 m. hoog en kunnen aan de voet…

7 foto’s

19. Een van de rock-wallabies

Granite Gorge

Een plek met (meer dan) menshoge keien waar een kolonie 'rock-wallabies' leeft. Wij hebben er twee nachten in een 'cabin' overnacht. We hebben er ook een wandeling, klauterend over de keien gemaakt.