Aankomst, Darwin

11 oktober 2012 - Darwin, Australië

Vannacht zijn we naar Darwin gevlogen waar we vanmorgen op 05.00 uur aankwamen. Met de shuttlebus zijn we naar ons hotel gereden dat natuurlijk nog gesloten was. We hebben in een parkje de zon zien opkomen en genoten van de vele exotische vroege vogels in alle kleuren en maten en heerlijke bloemengeuren. Om 08.00 uur ging het hotel open, maar we konden pas om 11.00 uur een kamer krijgen! Dus maar weer terug naar het parkje waar we hebben zitten lezen en knikkebollen bij gebrek aan een nachtje slaap. Het werd al snel heet; het is hier rond de 35 graden.

Vanmiddag ons slaapgebrek in gehaald en aan het einde van de middag naar het strand gelopen om daar van een zonsondergang te genieten. Er is hier in 25 jaar tijd, de laatste keer dat ik hier was, veel bijgebouwd dus veel is me vreemd, maar... het kruidenierswinkeltje waar ik toen dagelijks een pakje iced coffee haalde was er nog wel! Die heb ik dus meteen weer gekocht ook om Jan te laten proeven. Het smaakte nog net zo lekker!
Op het strand was er de gezellige, wekelijkse markt met eetkraampjes en allerhande kraampjes met sieraden, kleding en andere -australische- frutsels.

Het is hier om 19.00 uur donker, net als in Nederland nu, maar de temperatuur is 30 graden. Heerlijk zwoel dus.

Morgenavond zullen we goede vrienden van ons ontmoeten die momenteel op een trip in de outback zijn. Die trip - 4 dagen-  gaan wij zaterdag maken.

een groet van ons beiden!

1. Marcel:
    11 oktober 2012
    Hoi Elvira en Jan,
    Leuk om het kruidenierswinkeltje weer te zien en smaakte de koffie nog als vanouds? Na Singapore weer andere sferen.
    Geniet in Darwin en van de komende trip.
    Hier - theater - een beetje boel chaotisch, maar dat is niet nieuw.
    Ik probeer er nog het beste van te maken. Vanavond première Anna Karenina. Het bestuur heeft besloten dat ik in november ook enkele dagen betaald verlof kan opnemen als compensatie voor gemist salaris. Komt privé R'dam ook goed uit. Daar ook lastig.

Ik ben benieuwd wat jullie mij op 26 december allemaal te vertellen hebben. Maar eerst nog vele avonturen in Australië.

Groet! Marcel
  2. K. Ruiter:
    12 oktober 2012
    Hallo lieverds. Wat zal t heerlijk zijn om die bekende plekjes weer te zien ( was de ie-coffeeshop nog net zo lekker?). Erg leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier op de 4 daagse trip. Lfs karin
  3. Tineke Bink:
    12 oktober 2012
    Hoi Elvira en Jan,
    Prachtig om zó jullie superreis te kunnen meebeleven. We genieten ervan!
    Groetjes, Tineke en Raoul