Botanical gardens, Cairns

1 november 2012 - Cairns, Australië

Op onze laatste dag in Cairns hebben we de Botanical Gardens bezocht en dat was weer genieten, schitterend aangelegd konden we daar verschillende wandelingen maken; bijv. door een tuin waarin ze van alles hadden geplant dat de Aboriginals voor hun dagelijkse voeding, maar ook geneeskundig gebruiken. Verder konden we weer een rainforest wandeling maken, daar raken we al aardig mee bekend, maar het blijft bijzonder. We hebben o.a. weer enorme grote vlinders, bijv. de Cairns Birdwing en de Ulysses gezien, je ziet dan in je ooghoek een metaalachtige blauwe flits en dat is dan die vlinder. Verder heb ik nog het grootste spinnenweb ooit gezien, griezelig! We hebben ook nog een zgn wetland wandeling gemaakt, dat is tussen de mangroven door, je ziet dan veel krabben, maar helaas ook weer de waarschuwing dat je erg uit moet kijken voor de krokodillen en dan loop je toch niet meer zo plezierig.

' s Middags nog in het openluchtzwembad aan de rand van de zee gezwommen en 's avonds weer heerijk langs de zee lopen flaneren (28 graden), zo heerlijk. Jammer dat we alweer moeten vertrekken, maar Sydney wacht op ons en dat is ook wel leuk. Benieuwd of ik nog veel herken!? Ik heb daar toch een een aantal maanden gewoond.

groetjes!!