Familie-bezoek!

21 november 2012 - Geelong, Australië

Dinsdagmorgen om 11 uur zitten we bij tante Carmel aan de keukentafel koffie te drinken, met appeltaart uit de AGA-cooker. Nicht Marissa en haar man Frank komen er al snel bij en er wordt heel wat afgekletst. Na de lunch neemt tante Carmel ons mee in haar auto voor 'a bit of sightseeing in Geelong'. Zo zien we de High School waar tante Carmel zelf heeft les gegeven en rijden we langs het strand dat prachtig is aangelegd (en waar Frank bemoeienis heeft gehad met het toegankelijk maken van openbare gelegenheden voor gehandicapte mensen, waaronder een mooie oude draaimolen/carrousel). Na de rit gaan wij terug naar de camping, voor 's avonds zijn we uitgenodigd voor het avondeten en dan ontmoeten we ook de zonen van Marissa en Frank; Aaron met zijn vrouw Sandra en Justin. Het is een zeer genoegelijke avond en we hebben veel plezier met z'n allen; natuurlijk leuke anekdotes over oom Gerard en zijn start en leven in Australie en het uitwisselen van verschillen en overeenkomsten van de Nederlandse en Australische cultuur.

Woensdagochtend zijn we er weer op de koffie en nu heeft tante Carmel de fotoalbums te voorschijn gehaald. Ze weet bij elke foto een heel verhaal te vertellen en ineens zien we ook foto's van de familie Schoonen; Jan en Marij heel plechtig op hun communiefoto, de hele familie bij het huis aan de Huybergse weg en nog veel meer. Tante Carmel kent elk gezicht op elke foto bij naam! Ze verklapt dat ze nog 150 verjaardagen uit haar hoofd weet van mensen die ze een kaart moet sturen; wat wil je; zelf uit een gezin van 9 kinderen en oom Gerard uit een gezin van 11! Wat een verhalen allemaal. Na de (late) lunch besluiten we afscheid te nemen en verder te reizen. Iedereen is gekomen om dag te zeggen en ons uit te zwaaien, leuk!!

We eindigen die dag in Wye River, een klein dorpje aan de Great Ocean Highway, op de camping waar tante Carmel en oom Gerard in de vakanties vaak verbleven met de kinderen. Het is een mooie rustige camping, met heel veel soorten vogels; kaketoe's, Blue wren's, papegaaitjes en niet zichtbaar... een hele familie lachende kookaburra's.

1. Andrea Dingemans:
    25 november 2012
    Lieve Jan en Elvira,

Ontzettend leuk om mijn geboorteland door jullie ogen te zien. Ook heel fijn om te horen dat jullie van het bezoek aan de familie in Geelong hebben genoten. Mijn moeder keek er enorm naar uit en vond het geweldig—misschien zelfs te spannend, want de volgende avond is zij per ambulance naar het ziekenhuis gebracht met extreme lage bloeddruk en buikpijn. Gelukkig is zij heel snel opgeknapt en na één avond weer thuis. Op zulke momenten realiseer ik mij pas goed dat zij 88 is (ja, zelfs ouder dan jullie dachten!) en ben ik heel blij dat Marissa en Frank zo dichtbij zijn om haar goed in de gaten te houden. Ook zij, hun jongens en schoondochter Sandra vonden het heel fijn jullie te ontmoeten.

Veel plezier straks in Perth. En geniet nog van de zon, want hier is het meestal miezerig grijs weer met motregen. Wij gaan in februari/maart weer Downunder.

Liefs, Andrea (en Frits)
  2. Martien schoonen:
    8 december 2012
    mooi verhaal Jan en Elvira. Anna heeft ondertussen haar kaart gekregen. Nog bedankt namens haar. Ze ligt al op bed omdat we morgen het laatste voetbal toernooi van het jaar hebben. Alles is hier verder goed. Nog steeds zijn er mensen zonder huis door de orkaan, maar wij zijn er goed vanaf gekomen. Nu wordt er naar Nederland gekeken om een zeewering aan te leggen voor NYC! Groeten Martien.