Malanda, zondag 28 oktober

28 oktober 2012 - Malanda, Australië

Daar zijn we weer!  We hebben drie fantastische dagen in het huisje bij Granite Gorge gehad!  Het weer was fantastisch, heel zonnig, strak blauwe lucht en 's nachts heerlijk koel om te slapen het beviel ons er zo goed dat we meteen nog maar een nacht bijgeboekt hebben. Iedere camping heeft wasmachines dus we konden ook weer eens een wasje draaien (dat in de wind en de zon zo droog is) en we hebben een geweldige wandeling over die rotsen gemaakt van ongeveer een halve dag. Verder heb ik nog in een van poelen gezwommen, waarbij ik nog een slang(etje) zag langs komen!  Verder gewoon genoten van het in de natuur zijn, de stilte, de prachtige vergezichten vanaf die rotsen en een boek lezen op onze veranda. 's Ochtends om zes uur wakker worden van de zon op ons gezicht en de kakefonie aan geluiden van de vogels. Super!

Nu zitten we in Malanda en maken mooie uitstapjes in de omgeving; er zijn hier heel veel wandelingen (tracks) uitgezet, dikwijls met borden informatie langs het pad over de Aboriginals die er wonen, of over de flora en fauna. In dit gebied komt de platypus, het vogelbekdier, voor en die hoopte ik erg graag te zien. In de vierde klas lagere school heb ik daar al een keer een werkstuk overgemaakt! (Het is een eierleggend zoogdier) helaas, (nog) niet gespot ....

Vanmiddag nog naar Yungaburra (plaatsen met van die leuke namen) waar een folk-festival was; overal werd op straat gezongen: leuke Ierse liedjes en iedereen deed mee, enig. De mensen hier waren 25 jaar geleden al reuze aardig en belangstellend en dat zijn ze nog steeds! ( ik dacht dat dat misschien na zoveel jaar anders zou zijn, maar nee!!) We hebben een lekkere, koele Victoria-bitter gedronken buiten bij de pub. Daarna weer terug naar ons fantastische hotel; kamer met terras met een soort gigantisch park ervoor.

groetjes voor nu; met jullie wintertijd zitten wij nu 9 uur op jullie vooruit!

1. Judith van Tinteren:
    28 oktober 2012
    Hallo tante Elvira en Nono,
    Ik wil naar Australië komen. Ik wil daar eten en slapen. Ik wil nog in Australië buiten spelen. Ik wil nog ontbijten met brood. Ik wil nog naar het restaurant, we kunnen ook frietjes eten. Is er ook een tv? Ik wil op het strand spelen en weet je wat ik nog graag wil? Ik wil vragen of er een bulldozer is net als op La Palma. Ik wil nog wandelen. Ik wil nog met de auto rijden naar een andere vakantie, dat is La Palma. Een lekker poepescheetkusje van Matz
  2. Paul en Vronie:
    29 oktober 2012
    Wat moet het prachtig zijn daar. En fijn dat de mensen daar nog steeds aardig zijn. Dat maakt je hele ervaring altijd een stuk aangenamer.
    Is wat jullie nu doen in Noord Queensland ook goed zonder auto te doen? Heb je nog tips voor Simone die daar over twee weken naar toe gaat? Is het bijvoorbeeld mogelijk om vanuit Cairns een dagtrip naar Cape Tribulation te maken met de bus? En is dat ook de mnoiete waard voor één dag? (Mail me anders maar even als je tijd hebt).
    Beleef lekeer verder en hopen dat jullie een platypus tegenkomen!
  3. Elvira:
    30 oktober 2012
    Ha die Matz, wij zouden het gezellig vinden als je kwam, maar dan moet je wel heeel erg lang in het vliegtuig zitten. Wij eten hier inderdaad heerlijke frietjes en we hebben enorm veel en grote bulldozers gezien, want er wordt veel aan de weg gewerkt, zou je leuk vinden om te zien! Tv hebben ze hier ook, we hebben net gisteravond Toy Story 3 gezien, leuk! Toevallig hebben we net op het strand gewandeld; Nono vindt dat wat griezelig, want overal staan borden die waarschuwen dat je uit moet kijken voor krokodillen!
    Groetjes voor jullie allemaal
  4. Christa-Frits,:
    31 oktober 2012
    Ha Elvira en Jan,
    Wat een belevenissen, wat zal het straks als jullie weer in Doorwerth zijn, (nog niet aan denken hoor !!!) ontzettend nagenieten zijn bij de haard. Van al die foto's, misschien wel dagboek enz. Het is echt herfst hier, veel bladval, de mooie kleuren zijn vrijwel over. Geweldig jullie reisverhalen, wij zijn wel jaloers hoor, hetgeen jullie allemaal zien, genieten en ervaren. Fijn om toch wat koele nachten te hebben, want jullie hebben de nachtrust vast nodig van zoveel op pad zijn en de indrukken die jullie opdoen. Lieven geniet van al het moois en pracht. Groet/Liefs Frits-Christa