The Opera House, 6 nov. 2012

6 november 2012 - Sydney, Australië

Gistermiddag ben ik na het internetten in de bieb naar de Botanical Gardens geweest, dat was ook weer genieten! Prachtige bomen, schitterend aangelegd en gezellig, overal lagen mensen op het gras van de zon te genieten of een dutje te doen (ook zakenlui in hun nette pak!) en speelden er kinderen in kleurige uniformpjes. Ik ben op zoek gegaan naar de plek vanwaar ik 25 jaar geleden op Bicentennial Day (200 jarig bestaan van Australie) de First Fleet (Tall ships) zag binnenvaren en 'avonds het mooiste vuurwerk ooit zag vanaf de Harbour Bridge. Het was een feestelijke dag toen en honderden mensen hadden een plekje gevonden in die Botanical Gardens net als ik en een aantal goede vrienden. Ik meen dat  ik dat plekje nog gevonden heb ook! Ik heb een foto van de boom gemaakt waar we toen onder zaten, dan kan ik het vergelijken met de foto's die ik van die dag toen heb.

's Avonds zijn Jan en ik naar Darling Harbour gelopen. Dat was 25 jaar geleden nog een oud havengebied waar je liever niet kwam, maar nu is het een werkelijk schitterend gebied met restaurantjes, winkeltjes, speeltuintjes en speelweiden, prachtige pleinen enz. Heel indrukwekkend. Er loopt ook een monorail langs, 25 jaar geleden heb ik daar, toen ik bij een Market Research Company werkte nog een telefonisch interview moeten doen; 'over hoe de inwoners van Sydney dachten over de komst van een monorail in hun stad....'.!

Vandaag zijn Jan en ik naar het Opera House geweest waar we een rondleiding hebben gehad. Leuk, indrukwekkend en bijzonder. Toen we buitenkwamen was het overal feest; vandaag wordt de Melbourne Cup gereden; paardenraces waarvoor naar verluidt heel Australie komt stil te liggen om dit te vieren. (Prins Charles en Camilla zijn er voor uit London overgekomen). Overal vrouwen met mooie hoedjes op en sjieke jurken en overal stalletjes waar je een wedje kunt plaatsen. Grappig.

Af en toe 'poppen' er wat herinneringen bij me op over toen... maar heel veel is dat niet. Het is wel weer heerlijk om hier te zijn, het weer is prachtig; zonnig en zo'n 25 graden.

1. Jan Schoonen:
    6 november 2012
    leuk verhaal, zeker als je er zelf deel van uitmaakt.....
    liefs
  2. Laura:
    6 november 2012
    vindt de reactie van Jan leuk!

Klinkt super allemaal! misschien een idee voor mijn Tussenjaar!
    Kusjes lau
  3. K. Ruiter:
    6 november 2012
    Ha E4a en Jan, wat heerlijk om jullie te volgen! Hier is het volop herfst met winterkou, dus jullie missen niets!! Hoop dat t met Jan z'n rug weer beter gaat (soms moet je gewoon toegeven aan je leeftijd en toch een koffer met wieltjes kopen ;-), heeft mij ook moeite gekost). Veel plezier.Groetjes Karin
  4. Cees:
    Hoi Elvira en Jan
    Ik heb jullie mooie reisverhalen gelezen,geniet er maar van.

Liefs Cees
  5. Marcel:
    8 november 2012
    Dag Elvira en Jan,
    Ik ga binnenkort al jullie reisverhalen lezen. Hier bij Branoul nu gekkenhuis en chaos. Ik kom er nog niet aan toe en er op terug.
    Veel reisplezier.
    Groet! Marcel
  6. Tineke Bink:
    12 november 2012
    Hoi Elvira en Jan,

Wij genieten, net als alle anderen, enorm van jullie reisverhalen. Ga zo door, ha ha! Een bericht met mijn belevenissen kunnen jullie ivm de lengte... terugvinden op het emailadres van Elvira. Vanuit een prachtig, herfstachtig Den Haag groeten en liefs, Tineke