Sydney; Manly

5 november 2012 - Sydney, Australië

Op zondag zijn we naar Manly gegaan, daar heb ik precies 25 jaar geleden (een paar weken) gewoond! Manly  is een schiereiland, waar je met de veerboot kunt komen vanaf Circulair Quai, dat is de haven meteen naast het Opera House. De overtocht duurt een half uur en je hebt dan om te beginnen een prachtig zicht op het Opera House en op de Harbour Bridge en vervolgens op de kustlijn van Sydney, met z'n baaien en strandjes. Schitterend.

Nou Manly herinnerde ik me nog goed, ik kon zo naar het huis lopen waar in we gewoond hadden, raar om het weer te zien, maar veel herinneringen kwamen er niet boven, we hebben natuurlijk ook langer in het andere huis gewoond (South Downing street). We hebben aan een leuk strandje wat gegeten en een prachtige wandeling gemaakt door het bos (met banksia's, grass treas en allerlei prachtige bloemen waaronder de Flanel flower, een witte bloem die zo zacht als flanel is, en langs de (ruige) kust. Het was echt super, aan het einde van de middag zijn we weer met de veerboot terug gevaren en hebben we een maaltijd bij Coles gekocht om op de hotelkamer op te eten.

Helaas heeft Jan last van z'n rug (dat gesjouw met koffers en rugzak is niet echt goed), die ligt nu een dagje plat en ik ben op stap en zit nu in de State Library, waar ik kan internetten. Het is steeds weer zoeken waar en hoe ik kan internetten. De ene keer is het service van het hotel, de andere keer moeten we er voor betalen (een uur) en hier in de bibliotheek is het weer gratis. Prachtige bieb overigens, met restaurantje en winkeltje en heerlijk rustig, fijn dus.

Dank voor jullie reacties, ik kan niet altijd reageren, want een uur is zo voorbij als ik een verhaal moet schrijven en ook nog mijn mail wil checken, maar als het lukt reageer ik op jullie reacties en vragen. Leuk!

liefs van ons beiden

1. Henkjan:
    Hoi Elvira en Jan,

Lijkt toch wel heel bijzonder om zo'n tochtje langs je eigen herinneringen te maken, een kans die je niet zomaar weer krijgt.

Beterschap voor Jan!

Groeten,

Henkjan
  2. Marie Slootweg:
    Hallo Jan en Elvira,
    Wat leuk om met jullie mee te reizen en wat zien en beleven jullie veel moois! Ik begin er gewoon zin in te krijgen om daar ook eens te gaan kijken! Heerlijk dat jullie zo genieten en Jan koop nou gewoon zo'n rolkoffer dan ben je van het gesjouw af.
    Ik kan me voorstellen dat je een beetje bang wordt als je al die waarschuwings borden ziet voor krokodillen! Elvira je bent echt een stoere meid dat je daar gaat wandelen. Al die geneeskundige kruidenplanten is ook wel heel interessant je neemt zeker een koffer vol mee naar Doorwerth :-). Nou lieve vrienden geniet van al dat moois en wij wachten weer op het volgende verhaal.
    Liefs Johan en Marie
  3. Wim en Winnie:
    Hallo Jan en Elvira,
    Wat schrijf je toch een prachtige verhalen Elvira. Je ziet het bijna voor je. Wij willen daar ook heen! Wat sneu voor Jan dat hij nu last heeft van zijn rug. Hopelijk is het met een dag rust weer te doen.
    Geniet samen en wij kijken uit naar de volgende verhalen.
    Groetjes Wim en Winnie
  4. Paul en Vronie:
    5 november 2012
    Hopen dat deze reactie niet in je spam belandt. Ik kreeg drie reisverhalen op één dag. Dus dat was driedubbel genieten. Ga je nog naar 859 South Dowling Street. Moet je echt doen en foto 's maken, zodat we later aan de hand van jouw en mijn foto's ons beeld kunnen terug krijgen van het huisje waar we gewoond hebben. Mocht je toevallig naar binnen gaan, neem dan ook binnen dan foto's. Ik ben niet binnen geweest, omdat er niemand thuis was helaas.
    Ben je trouwens al in Victoira Building geweest? Daar staat vanaf eind oktober weer die enorme kerstboom in het midden. En ben je al naar de GPO geweest?
    Nou hou ik op met 'Ben je al' en 'Heb je al'.
    Geniet lekker verder in Sydney en wens Jan beterschap!
  5. Christa-Frits,:
    5 november 2012
    Hai Elvira en Jan, wat een belevenissen hebben jullie,, heel bijzonder, we wensen Jan beterschap met zijn rug, dit kun je nu niet erbij hebben, hopen dat het snel beter gaat, geniet er nog van, want de tijd gaat snel, groeten Christa-Frits.