Sydney!

5 november 2012 - Sydney, Australië

Na een goede vlucht, het vliegen begint al aardig 'gewoon'  te worden, zijn we in ons hotel aangekomen, het ligt heel centraal in George street, de hoofdstraat in Sydney, maar wat een kleine kamer! We waren de laatste tijd groter gewend. Nou ja, we zijn toch de meeste tijd op stap.

Zaterdag (3 nov.) hebben we wat rondgewandeld bij de Rocks, de plek in Sydney, waar de eerste settlers aankwamen en de stad begonnen te bouwen (1788),  daar is ook de Sydney Harbour Bridge gebouwd en die is indrukwekkend om te zien (zeker van onderen af) Het is heel lang een achterbuurt geweest, terwijl Sydney zich verder ontwikkelde, maar vanaf 1970 zijn ze de wijk gaan opknappen en nu is het een gezellige wijk met kleine restaurantjes, een markt met kraampjes met souvernirs etc. zoals in veel grote steden het geval is. Populair dus.

Wel weer even wennen om in een grote stad te zijn, al die mensen en dat verkeer!! dat zijn we echt ontwend na al die weken in de natuur.