Perth, Kings Park

12 december 2012 - Perth, Australië

Nog steeds zwaarbewolkt en flinke buien! Iedereen verzekert ons dat dit heel ongebruikelijk is voor deze tijd van het jaar. Er is de afgelopen weken zoveel regen en onweer geweest, terwijl dit anders nooit het geval is in december. Een gevolg van de 'climate-change' ? In de krant lees ik dat van Lancelin (noord WA) tot aan Albany (zuid WA) - zo'n kleine 1000 km! - zware onweersbuien zijn geweest, met vele powercuts; 50.000 mensen zitten zonder stroom en vele bomen zijn geveld...... en dat dit weer de komende dagen zal aanhouden!  Nee he, ik had me echt nog verheugd op zonovergoten dagen, strakblauwe luchten, heet.... Nou ja de temperatuur is nog steeds goed, zo'n 25 graden.

We rijden naar het vliegveld om alvast de weg een beetje te weten voor vrijdag as. Het is een route over grote freeways (5 banen) en highways en TomTom leidt ons naar ..... het verkeerde vliegveld, het blijkt de domestic airport te zijn en wij moeten naar de international. Uiteindelijk - met behulp van de kaart - toch gevonden. Fijn, die stress hebben we dan gelukkig niet op vrijdag om 06.00 uur!

Doorgereden naar Kings Park in Perth; de prachtige Botanic Garden. We hebben net een kwartiertje gelopen en komen bij de coffee-shop in het park aan, als het verschrikkelijk begint te plenzen, wat een geluk. Vanuit de coffee-shop een prachtig uitzicht op de skyline van Perth-city, maar die is nu nauwelijks te ontwaren door het gordijn van regen en er lijkt ook geen eind aan te komen! Dus meteen maar geluncht en gewacht tot het droog zou worden..... dat duurde nog al.

Uiteindelijk toch nog een kleine wandeling door het park gemaakt, maar dat is toch niet zo prettig als alles nog druipt van de regen. Wel nog wat prachtige bloemen op de foto kunnen zetten (van oa banksia en eucalyptus)
In de avondspits (5 banen breed!) naar huis gereden.

's Avonds met Lynne wat tv. gekeken; vanuit het hart van Australie (bij Uluru, Ayers Rock) wordt een concert gegeven ter ere van de lancering van een tv-kanaal van en door Indigenous people (Aboriginals) genoemd NITV, in samenwerking met SBS. Een mijlpaal. Het tv-kanaal zal in de toekomst de liederen en de verhalen van de aborignals laten horen en zien.