Start, vertrek!

7 oktober 2012 - Doorwerth, Nederland

Het is zo ver; vanavond vliegen we richting Australië, nu doen we nog de laatste opruim- en schoonmaakdingetjes en dan zijn we er klaar voor!

In grote lijnen ziet de reis er als volgt uit: We vertrekken vanaf Schiphol naar London; van daar vliegen we zondagavond (met Quantas) naar Singapore, waar we twee overnachtingen hebben geboekt, om de lange vliegreis in tweeën te hakken. Van Singapore vliegen we naar Darwin (in het noorden van het continent), waar we een georganiseerde reis door een Nationaal Park geboekt hebben van een dag of 4. Op 18 oktober vliegen we van Darwin naar Cairns (in het noord-oosten), waar we een auto huren en ca 2 weken de tijd nemen om in de omgeving ‘rond te kijken’. Op 2 november vliegen we van Cairns naar Sydney, waar we een week blijven en daarna met een gehuurde kleine camper langs de oostkust naar het zuiden afzakken om de camper weer in te leveren in Adelaide op 2 december; tussen 2 november en 2 december – vermoedelijk ergens in de periode van 18 tot 25 november- zullen we ook ‘langsgaan’ bij tante Carmel (een tante van Jan) in Geelong. Van Adelaide vliegen we naar Perth in het (zuid)westen van het continent, waar een bezoek aan vrienden van mij en een bezoek aan vrienden van mijn ouders op het programma staan. Op 14 december vliegen we van Perth naar Hong Kong (ook weer een tussenstop om de lange vlucht te breken) en op 16 december van Hong Kong naar London en Schiphol. We hopen op 17 december weer terug te zijn, nog ruim op tijd voor de Kerst!

Tijdens onze afwezigheid passen mijn ouders op ons huis, dat wil zeggen, zij vertoeven hier heel graag, maar omdat ze wekelijks ook verplichtingen hebben in Oss, ‘wonen’ ze in ons huis van donderdag t/m maandag en de rest van de week in hun appartement in Oss, (tenzij de verkeerssituatie het autorijden bezwaarlijk maakt, zoals bij sneeuwval)

We hebben alles goed geregeld denken we en na de lange aanlooptijd met veel voorbereidingen enzo, vinden we dat het nu tijd wordt om te gaan!

We proberen in contact te blijven via deze 'blogjes' en verder voor de meesten van jullie tot ziens in het nieuwe jaar!

1. Hans.:
    Elvira en Jan,
    Goede reis en heel veel plezier.
    Hans
  2. Laura:
    HEEEL VEEEEL PLEZIEERR!!!
    ben heel jaloers haha zou niets liever doen dan komende winter overslaan! veel foto's maken en alles heel laten :)
    Kusjes Lau
  3. Elly en Johan:
    7 oktober 2012
    Wij wensen jullie een heel goede en mooie reis toe. Het bezoek aan verre familieleden/vrienden lijkt ons heel leuk. Dat Jan daar familie heeft wonen hoor ik al 50 jaar, maar nu is het echt. We zien uit naar jullie verslagen, samen met die van Louis en Nel kunnen we wel een boek schrijven. Jullie bezoeken een mooi land! Geniet met volle teugen.
  4. Henkjan:
    7 oktober 2012
    Wat een fantastisch vooruitzicht! Geniet met volle teugen en denk af en toe nog even aan Toonkunst, s.v.p.. We genieten op afstand mee.

Henkjan en Marjolein
  5. Wim en Winnie:
    7 oktober 2012
    Het wordt een fantastische reis, dat is wel zeker. Geniet ervan en we komen graag naar de foto's kijken. Moeten helaas wel geduld hebben:)
  6. Christa-Frits,:
    7 oktober 2012
    Elvira en Jan, een heel mooie reis toegewenst, veel plezier en pas op elkaar en we zien uit naar het volgende verslag, groeten.
  7. Judith van Tinteren:
    7 oktober 2012
    Een tikkeltje jaloers ben ik wel. Ik krijg er plaatsvervangende reiskriebels van. Maar het is jullie van harte gegund. En zo op afstand kunnen we toch een beetje mee genieten. Goede reis! Liefs, ook voor de kangaroos en koalabeertjes van Joost, Matz, Famke en Judith
  8. Lieke:
    8 oktober 2012
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal gaan doen. Heel veel plezier!!
  9. Tineke Bink:
    8 oktober 2012
    Na een zeer succesvolle Elckerlijck (alle zes voorstellingen dik uitverkocht) nu weer terug naar "daily life". Jullie zijn nu waarschijnlijk in Singapore. Twee geweldige dagen daar en goeie vlucht naar Darwin waar jullie grote Australische avontuur begint! Alle goeds en liefs, Tineke
  10. Marcel:
    9 oktober 2012
    Een boeiende reis en vooral een ontspannen tijd. Met reizen kom je altijd verassingen tegen. Reisschrijver Bob den Uyl: het loopt vaak iets anders dan je tevoren hebt gepland.. Veel avontuurlijke momenten en leuke contacten.
    Groet! Marcel.
  11. Jeannine:
    9 oktober 2012
    Bon Voyage!!!
  12. Mirjam:
    10 oktober 2012
    Hele veel plezier tijdens jullie grote reis! :-) xxx